dorieke-benin.reismee.nl

The heart of life

nou helaas 2 keer m'n hele verhaaltje verdwenen. Nog maar een keer proberen dan;)

Donderdagochtend vroeg vertrokken op weg naar t noorden. we gingen met de landelijke bus, waar syto plaatsen voor ons had gereserveerd. Het was een grote toeringbus met airco,dat was wel fijn, want t was toch een reis van zo'n 8 uur, over een weg die op sommige plaatsen niet eens echt een weg te noemen was! we kwamen aan t eind van de middag aan in Nattinghou( ik weet niet zeker hoe je het schrijft) in ons ¨hotel¨ (denk niet aan luxe) maar t was wel gezellig:) we waren in totaal met 20. 3 fransen, 2 belgen, een heleboel canadezen. & iedereen sprak frans, gelukkig begin ik er wel steeds meer aan te wennen. met de canadezen was t wel even lastig want dat klinkt als engels maar ze spreken frans, beetje verwarrend;)We zijn gezellig wat gaan drinken in het restaurantje er tegenover& daarna lekker gegeten en vroeg gaan slapen, want morgen om 5 uur op!

We kregen een lekker ontbijtje van stokbrood en jam& zijn vervolgens in een klein busje gepropt op weg naar t park. We kwamen door allemaal hele kleine dorpjes heen met van die kleine kleien huisjes. Bij de ingang van het park, gingen de tassen (die bovenop het busje gebonden waren) eraf & wij erop. (zie foto) zo zijn we het hele park door gereden. Na een tijdje kwamen we al een groep bambi's tegen en verder was het eindeloze natuur. echt bizar hoeveel ruimte. De lucht begon langzaam steeds donkerder te worden.. & toen begon het kei-hard te regenen. Daar zaten we dan boven op een busje, midden in de savanne & de volgende verblijf plaats was nog een half uur rijden. Dus iedereen z'n regenjas aan (die ik natuurlijk vergeten ben,maar gelukkig kon ik er 1 lenen) en weer terug op t busje. Na een halfuur kwamen we doorweekt aan, gelukkig was het niet zo koud! s avonds kregen we echt lekker te eten,was gezellig.

De volgende dag weer erg vroeg op om door t park te touren. Het park is volgens mij even groot als heel nederland, echt onvoorstelbaar! wel echt heel mooi, & helemaal niets behalve natuur & dieren. (ook geen bereik op je telefoon) we hebben best wel veel dieren gezien, alleen duurde t wel is een tijdje voordat ik erachter kwam wat t nou was. Ca c'est un tralalala. Huh? oh een nijlpaard. ook heel veel antilopes,bambi's, volgens,zwijntjes, en nog een heleboel dieren waarvan ik de naam niet weet. Ook veel olifanten gezien, 1tje echt letterlijk op 10 meter afstand! ook een groep die heel dicht bij was, met baby olifantjes echt schattig.:) maar toen die grote begonnen te dreigen was t toch wel even schrikken,haha.Helaas heb ik geen leeuw gezien:( de andere auto wel, dus wel een filmpje gezien. T was in de avond en wij reden voorop en hadden m niet gezien. maar t filmpje was ook leuk;) Op de bus zijn we allemaal heerlijk bij gebruind& hebben we gezellig gekletst. We hebben ook nog een klein dorpje bezocht met een mooie waterval waar we heerlijk gezwommen hebben in t verkoelendebruine water:) In t dorpje hebben we traditonele kleinen huisjes bezocht, het duurt 30 jaar om die te maken! het is er heel klein en donker & ook alle dieren leven er. De ¨slaapkamers¨ zijn in kleine hutjes op t dak. Netzoals de douche, dat letterlijk een gat met een emmertje voorstelt midden op t dak. Echt gek dat mensen daar serieus hun hele leven wonen!

S avonds kregen we een soort dansvoorstelling te zien, dat was wel heel leuk. Echt op z'n afrikaans & later hebben we ook nog even met z'n alle gedanst. op de live muziek van trommels en djembe's natuurlijk. we hebben ook nog een mooie waterval bezocht waar we heerlijk gezwommen hebben in t bruine maar verkoelende water:)

& toen washet alweer tijd om terug te gaan. we gingen dit keer in een kleiner busje & ik zat samen een fransaise voorin. De chauffer was erg goed in het ontwijken van kuilen in de weg& ondertussen zo hard mogelijk rijden. Ook wist hij 2 keer op 2 centimeter na een ongeluk te voorkomen. Op de terugweg heeft iedereen een beetje geprobeerd te slapen & toen was het opeens: allada. Dus ogen open,tas mee, bus uit, bus weg.

Oh nee, m'n rugzak lag nog achterin t busje! (zo slim van mij,had ik met m'n slaperige hoofdje niet aangedacht) dus heel snel bellen, maar niemand nam niet op. Brice bellen, tuut tuut. tegoed op. Snel tegoed kopen& vincent bellen.(die zat nog in de bus op weg naar cotonou)  Die nam gelukkig op & vroeg aan de chauffeur of hij pleas pleas pleas terug wilde rijden. (ver waren ze gelukkig nog niet) maar hij wilde t  niet doen. Dus ik zei dat ik m wel zou betalen & toen wilde die gelukkig wel;) , nou toen was ik wel wakker. Uiteindelijk dus veilig, heel en compleet ¨thuis¨ aangekomen.

& toen was weer een heel stuk van m'n verhaal weg..

Vanmorgen weer naar t weeshuis, de kindjes waren heel blij dat we er weer waren. Allemaal ¨tata, tata¨ en gelijk 10 000 knuffels gekregen. Echt zo lief:) verder waren er een heleboel nieuwe gezichten. Wat bleek, er was een hele groep oudere kinderen op vakantie geweest. Nu  zijn er dus ongeveer het dubbele aantal kinderen & nog meer onmogelijke namen om te onthouden;) t zijn wel schatjes allemaal!

voordat alles nu weer verdwijnt ga ik heel snel stoppen, want ik zit hier nu al veelste lang;)

mamma

Ha lieve meid van mij,wat een reis weer met het zIen van alle bambis en minihutjes! Zwemmen in zon Waterval lijkt me ook zalig.succes weer met je kindjes en lekker bijslapen maar! Hier op texel goed, wel koud en nat!liefs van mamma en josien!

rita

He Dorieke, ik geniet van het lezen van je verhalen. Er komen bij mij gelijk weer mooie herinneringen boven.
Zo'n safari is een geweldige ervaring en ja als t zo warm en stoffig is dan gaat er niets boven zwemmen bij een waterval.
Zo te lezen begin je al aardig ingeburgerd te raken. Geniet ervan!
groetjes Rita

Jan & Astrid

Ha Dorieke, leuk om je avonturen op deze wijze te volgen, wat mooi dat je allemaal van die leuke en spannende avonturen beleeft. Blijf genieten, de tijd gaat zo snel! Wap is met de laatste voorbereidingen bezig, avontuurlijk hoor!
Veel plezier en groet uit IJsselstein

Gerwin

He zus!

Zelf ben ik weer net terug uit Kroatiƫ met de club, dus ik lees net je paar laatste verhalen door. Klinkt allemaal heel erg gaaf! Je maakt daar volgens mij elke dag meer mee dan je hier in twee weken doet;) supervette ervaringen stuk voor stuk!

In Kroatie was het ook heel relaxed, elke dag superwarm, we hadden 10 dagen lang een hittegolf te pakken, nice dus;)

Vanavond ga ik samen met Bram naar Giessenburg, zodat we pa morgenochtend naar Brussel kunnen brengen met de auto! Die is uiteraard druk in de weer met al zijn voorbereidingen, maar die zal je vast zelf nog wel gesproken hebben. Na pa afgezet te hebben mogen Bram en ik de auto lenen, dus zondag vertrek ik ook nog 2 weken naar Zuid-Frankrijk, lekker roadtrippen!!

Geniet ervan! Liefs Gerwin!