dorieke-benin.reismee.nl

Hakuna matata

Aangekomen in Grand popo, zag ik een hotel waar 'pischine' op stond. Jaaa! een zwembad met chloor! schoon worden.Ik ben t zwembad in gesprongen en ben er pas uitgekomen toen ik  me voor t eerst in 5 weken echt helemaal schoon voelde. Echt zo genieten!

Daar zat ik dan opeens, onder de palmbomen met een vers drankje aan t strand, echt niet te bevatten, zo anders opeens! & zoveel blanken ook, ik moet er gewoon aan wennen! S avonds hebben we heerlijk met onze voetjes in t zand gegeten& ik heb zo lekker geslapen in een kei-groot heerlijk bed! De volgende dag moest ik toch echt even wennen,mis m'n lieve kindjes & t is toch wel gek om opeens zo'n luxe te hebben, zo'n verschil. T was er wel heel mooi,oneindig lang strand met van die kleine hutjes & oude bootjes.

Gisterochtend hebben we onze kamer via een ladder verlaten. T slot had al een beetje kuren,maar papa had een trucje waardoor hij toch nog open &dicht kon, maar toen dus niet meer. Tja daar sta je dan,opgesloten. Net toen we hadden besloten om dan maar van t balkon te gaan klimmen kwam er een afrikaan met een ladder langs, die strikte weer een andere afrikaan die een hamer en een beitel had & hij begon vervolgens gewoon kei-hard op t slot in te slaan. Toen hij erachter kwam dat t dus niet ging werken begon hij aan de muur. Echt afrikaanse logica, niet nadenken gewoon doen. Toen zijn papa & ik er maar via de ladder vandoor gegaan;)

Na t gebruikelijke avontuurlijke zemritje hebben we genoten van t mooie lac aheme. Op t meer was een restaurantje op palen,met van die leuke hutjes, waar heerlijke banken stonden & we  lekker in t avond zonnetje gezeten hebben, s middags zijn we uitgebreid bij de couturier langs geweest om een Afrikaans pak voor papa te laten maken! Vannochtend een Afrikaans ochtendje gehouden; alles heel rustig aan doen& ongeveer 2 uur ontbijten op t mooie meerJ Nu zitten we in Quidah, de stad van voodoo&slavenforten. Net t museum bezocht, met mooie foto’s en een leuke gids.

Nog een paar daagjes & dan is t voorbij ! kan me echt niet voorstellen dat ik straks weer thuis ben ,lijkt wel jaren geleden. Dat ik gewoon weer op m’n fietsje stap in plaats van achterop de zem bij een afrikaan. Afrika voelt nu eigenlijk ook wel een beetje als thuis..ben helemaal gewend aan t leven van hier, alles rustig aan& gewoon genieten. bevalt wel goed eigenlijk;) zal t gaan missen denk ik!

Liefs

mamma

dat klinkt allemaal heerlijk!relaxen aan het strand, een douche , een zwembad, alles rustig aan! lekker bijkomen van al je intensieve belevenissen en voorbereiden op je terugkeer naar ons -ook mooie - nederland ! De zomer is nog steeds niks. De zomerfeesten hier in Gorcum zijn begonnen! Gerwin is terug uit frankrijk en ik rijd nu weer lekker in mijn eigen auto!Arjan en fleur zeilen in Friesland.Dan ben je weer op de hoogte! hakuna matata en carpe diem. liefs mamma

Gerwin

Haha geweldige verhalen Dorieke :) Dat idee van die Afrikaan om niet te moeilijk te doen en dan maar gewoon gelijk aan de muur te beginnen vind ik zo slecht nog niet... het wérkt wel toch? Het zal inderdaad wel bizar zijn om weer zoveel blanken te zien! Ik houd het kort, ik zie je over een paar dagen! Liefs en geniet er nog even heeeeelll erg van :)

oma

Hallo lieve zoon en Dorieke,
Weer genoten van jullie mails,wat een verschil voor jou,Dorieke een soort cultuurshock !
Geniet nog heel erg van elkaar,we zijn wel blij dat na alle avonturen jullie samen zijn.Het is om nog lang na te praten,en om echt nooit te vergeten ! !
Hier alles goed ,we zijn heel nieuwsgierig naar jullie verhalen ,hopen elkaar gauw te zien
We wensen jullie een veilige terugtocht en weer een
behouden aankomst.Jullie zullen wel erg welkom zijn,bovendien is het nota bene ook net op jouw verjaardag ,Wim ! ! Tot spoedig ziens !
Heel veel liefs van O(pa) en knuffels van O(ma)